fredag 18 december 2009

Det slog mig som bra marknadsföring

Hem i brevlådan fick jag en flyer idag. Det var reklam från ica och först tänkte jag inte så mycket på det men sen slog det mig att det fanns en viss briljans i flyern.

Jag bodde tidigare på Lappis och där var det ica som var enda matbutiken i området. Jag skaffade icakort där för att få bonus på det jag köpte och det var inget konstigt i det. Nu när jag bor i Kungshamra så finns det både ett coop och ett ica i närheten där dock coop ligger närmast så det är där jag handlar. I förra veckan kom jag hem efter 21 och ica har öppet ytterligare en timme så jag tog promenaden via dem istället, handlade och registrerade mitt köp på kortet. En vecka senare får jag alltså en flyer från ica där de välkomnar mig till ica Bergshamra och ger mig 10% rabatt när jag visar upp flyern!

För mig är det här ett utmärkt exempel på att utnyttja kundrelationen och att marknadsföra både ica som koncern och ica Bergshamra som butik på ett personligt och tilltalande sätt. Jag tror absolut att jag kommer handla oftare på ica tack vare trevligt bemötande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar